نوشته شده توسط : nasrin

بچه های نسل جدید مشتاق و علاقه مند به گوش دادن به قصه کودکانه جدید با ماجراهای به روز و هیجان انگیز هستند. هم چنین زمانی که کودکان به شنیدن قصه کودکانه در طول روز یا قبل از خواب عادت می کنند و به آن علاقه مند می شوند، همواره دوست دارند قصه کودکانه جدید گوش کنند و ماجراهای جدیدتری را از زبان ما بشنوند. این قصه های کودکانه جدید کودکان را با داستان ها و زندگی های بیشتری آشنا می کنند، تجارب بیشتری کسب می کنند و بسیاری از مهارت های مورد نیاز برای روند زندگی اجتماعی را به کودک آموزش می دهند. افزایش اعتماد به نفس، ارتقاء هوش های مختلف در کودک، آموزش و یادگیری مفاهیم و مهارت های مختلف همه از تاثیرات عمده گوش دادن به قصه کودکانه جدید در کودکان هستند. داستان ها با تصویرسازی و توصیف جزئیات برای کودکان، قدرت تخیل و خلاقیت تصویر سازی را در کودکان بالا می برند. در انتخاب قصه کودکانه جدید برای کودک خود، سعی کنید داستانی را انتخاب کنید که در عین مفرح و دلنشین بودن برای کودک، نکات آموزنده بیشتری داشته باشد. 

یکی از معضلاتی که والدین کودک گاها تا 5 سالگی با آن سر و کار دارند، کنترل ادرار کودک در خواب و شب ادراری کودک است. شب ادراری کودک بر اثر عوامل فیزیکی و روانی متعددی در کودکان ایجاد می شود. 

عدم توانایی مثانه در نگه داری ادرار به دلیل کوچک بودن، پرکار بودن کلیه ها، عوامل ژنتیکی و فعالیت های زیاد آن و بیدار نشدن مغز از خواب عمیق در هنگام شب، از عوامل فیزیکی تاثیرگذار بر شب ادراری کودک است. استرس و اضطراب های نهان و آشکار در کودکان، ترس در کودکان و رژیم غذایی کودک از عوامل روانی موثر بر بروز شب ادراری در کودک به شمار می آیند. کودکانی که به صورت عمیق به خواب فرو می روند، بیشتر از سایر کودکان به عارضه شب ادراری کودک مبتلا می شوند.

برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه اختلالاتی که برای کودکان به وجود می آید، و داستان های کودکانه متنوع می توانید به سایت کودکانه و مفید وولک مراجعه نمایید. وولک سایتی برای کودکان و بزرگترهاست که با گردآوری مطالب مفید در زمینه رشد و تربیت کودکان و قصه های کودکانه جدید و متنوع لحظات خوشی را برای مادران و کودکان آن ها خلق می کند.

 


:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

همواره آثار ادبی جدید و گوناگونی خلق می شوند که هر کدام از آن ها ارزش هنری متفاوتی دارند؛ در حوزه ادبیات کودک نیز نویسندگان آثار متعددی را خلق کرده اند. شعر های کودکانه، داستان کودکانه، قصه های آموزنده در زمینه فرهنگی و زندگی انبیاء و نیاکان و قصه های تصویری از جمله آثار ادبی کودکانه ادبی هستند که هنرمندان و فعالان حوزه کودک همواره برای خلق و بهبود آن ها می کوشند. 

نگارش داستان کودکانه متناسب با ذوق و سلیقه کودک به گونه ای که مفاهیم و محتوای آن برای کودک قابل درک و فهم باشد؛ بسیار دشوارتر از نگارش داستان و متون های بزرگسالان است. نویسندگان حوزه کودک باید مضمون مورد نظر خود برای انتقال را به گونه ای کودکانه و با استفاده از عناصر بچگانه در اثر خود بیان کنند، تا هم کودک بتواند به راحتی آن را بفهمد و هم با انگیزه و انرژی داستان را دنبال کند.

پرخاشگری در کودکان بر اثر 3عامل الگو برداری نامناسب در محیط زندگی و مدرسه و استرس و اضطراب در کودکان به وجود می آید. برای کنترل پرخاشگری در کودکان،  الگوهای ناهنجار را از او دور کنید؛ این الگو ها می توانند در خانه یا مدرسه یا در جمع اقوام در اطراف کودک شما باشند، با دور کردن کودک از این محیط ها یا تعویض محیط کودک به از بین رفتن پرخاشگری در کودک خود کمک کنید.

استرس و اضطراب درونی در کودکان نیز منجر به بروز رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان می شود. با کودک خود صحبت کنید و سعی کنید دلیل این استرس ها را دریابید و با هم آن ها را از بین ببرید؛ با کنترل این نگرانی ها، پرخاشگری در کودکان نیز کنترل می شود. 

پرخاشگری در کودکان معمولا از 3 سالگی خود را نشان می دهد و در سنین نوجوانی به اوج می رسد؛ مدرسه و دوستانی که فرزند شما با آن ها در ارتباط است، تاثیر بسیار زیادی در کاهش یا تشدید این پرخاشگری دارند. لذا کنترل محیط کودک و ایجاد رابطه دوستانه با کودک در کنترل خشم و پرخاشگری او موثر است. 

سایت voolak با در برداشتن مقالات متعدد، والدین را با اختلالات رایج کودکان آشنا کرده و راه های پیشگیری و درمان این اختلالات را در اختیار آن ها قرار داده است.



 


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

خواندن داستان کودکانه  برای کودکان در شکل گیری شخصیت و رشد روان کودک تاثیر زیادی دارد. گوش دادن به داستان کودکانه علاوه بر لذت بخش بودن برای بچه ها و ساختن اوقات فراغتی خوش برای آن ها، در برگیرنده آموزش و یادگیری برای کودکان نیز می باشد. از طریق روایت داستان کودکانه برای بچه ها، می توان بسیاری از مفاهیم اولیه و طبیعی زندگی را به بچه ها آموزش داد. با داستان گفتن برای کودکان می توان تصورات ذهنی آن ها را به واقعیت نزدیک تر کرد و آن ها را در جهت زندگی بیرونی و ارتباط با دنیای اطراف سوق داد. داستان کودکانه روند ارتباط گیری کودک را بهبود می بخشد و اعتماد به نفس شکل گیری ارتباط با دیگران را در کودک ارتقاء می دهد. لذا روایت داستان کودکانه برای کودکان در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است.

برخی از عوامل تاثیر گذار بر هوش کودک  قبل از تولد:

مصرف ویتامین های تحت نظر پزشک، صحبت کردن با جنین در دوران بارداری، پرهیز از نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار، و مصرف نکردن داروهای خارج از نظر پزشک، برخی از اقدامات مفید و تاثیر گذار برای پرورش کودکی باهوش دردوران بارداری است.

برخی از عوامل تاثیرگذار در بالا بردن هوش کودک پس از تولد:

تغذیه نوزاد و کودک از شیر مادر، تماشای محدود و کنترل شده تلویزیون، گوش دادن و آموزش و نواختن سازهای موسیقی، مطالعه و خواندن کتاب برای کودکان  در تقویت انواع هوش در کودکان تاثیرگذار است.

برای درمان بیش فعالی کودک باید کمبود آدرنالین بدن آن ها جبران شود. بیش فعالی کودک معمولا با علائمی مانند جنب و جوش زیاد و تحرک بیش از حد نرمال در کودکان دیده می شود؛ این عارضه در اثر کمبود ترشح آدرنالین در مغز کودک برای او اتفاق می افتد و با جبران این ماده، بیش فعالی کودک قابل کنترل است. بیش فعالی کودک با هدف دیده شدن و توجه به کودک و کار های او ظهور می کند، ایجاد سر و صدا، تحرکات عجیب و غیر قابل کنترل در جمع و صحبت کردن با صدای بلند از کارهایی است که در کودکان بیش فعال به وفور دیده می شود. هم چنین عدم تمرکز کافی در کارها و مسئولیت پذیری پایین از ویژگی های عمومی کودکان بیش فعال است.

 


:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

مودم ارتباط ابزارات الکترونیکی را با اینترنت برقرار می کند. در صورتی که مودم خراب شود یا در عملکرد آن اختلالی به وجود آید باعث افت سرعت اینترنت و یا قطع شدن کامل اینترنت شما می شود. بنابراین در صورتی که احساس کردید در عملکرد مودم شما مشکلی به وجود آمده است به سرعت برای تعمیر مودم خود اقدام کنید. قطع و وصلی اینترنت، کند شدن ناگهانی سرعت، قطع شدن کامل اینترنت، در صورت وجود این دسته از مشکلات ممکن است در عملکرد مودم اختلالی به وجود آمده باشد. البته مودم ها انواع متفاوتی دارند مانند: مودم ADSL، مودم VDSL، مودم وایمکس، مودم LTE و مودم TD-LTE. تعمیرکاری که برای تعمیر مودم اقدام می کند باید تمامی انواع مودم را به خوبی بشناسد و به بخش های سخت افزاری ونرم افزاری آن ها مسلط باشد و تفاوت آن ها با یکدیگر را بداند تا بتواند به طور صحیح مودم آسیب دیده را عیب یابی کند و سپس برای تعمیر آن اقدام کند.

هر کدام از انواع مودم ها خصوصیات خاص خود را دارند که در مراحل تعمیر آن ها باید در نظر گرفته شود، به همین دلیل تعمیرکاری که مودم خود را برای تعمیر به او می سپارید باید انواع مودم را به خوبی بشناسد. مودم ابزاری است که امروزه در اکثر فعالیت های ما دخیل است بنابراین در صورتی که در عملکرد آن مشکلی به وجود آمد، تعمیر مودم را جدی بگیرید.

به همان اندازه که مودم ها نقش بسیار مهمی را در زندگی روزمره ایفا می کنند، گوشی های همراه هوشمند نیز نقش بسیار مهمی را در انجام فعالیت های روزمره دارند. در حرفه تعمیرات گوشی نیز تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در این زمینه باید اطلاعات لازم درباره محصولات انواع شرکت های سازنده گوشی های هوشمند همراه را داشته باشند تا در مرحله عیب یابی احتمال اشتباه را کم تر کنند. به عنوان مثال تعمیرکاری که در تعمیرات گوشی ال جی تخصص دارد و به خوبی از پس آن برمی آید ممکن است تعمیر گوشی نوکیا را به درستی انجام ندهد. بنابراین زمانی که تعمیر گوشی همراه هوشمند خود را به فرد یا مجموعه ای می سپارید حتما این نکته را به یاد داشته باشید که تعمیرکار مورد نظر از جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات شرکت سازنده گوشی همراه هوشمند شما به طور کامل مطلع باشد و در تعمیر این محصولات مهارت و تجربه کافی را داشته باشد تا به گوشی همراه هوشمند شما خسارت بیشتری وارد نکند و باعث مشکلات بزرگ تر و جدی تر در دستگاه شما نشود.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

همه ی ما در کودکی از زبان پدربزرگ، مادر بزرگ، پدر و مادر و سایر بزرگترهایمان قصه  شنیده ایم. قصه های متعددی که خاطرات زیادی را برایمان به جای گذاشته اند و درس های بزرگی را به ما یاد داده اند. مثلا از قصه ی معروف و زیبای شنگول و منگول یاد گرفتیم که در را به روی غریبه ها باز نکنیم و به هر کسی نباید اعتماد کنیم. قصه ها برای بچه دارای مفاهیم زیادی در دنیای کودکی آن ها هستند و کودک را با معانی جدیدی از دنیای اطراف آشنا می کنند.

کودک با شنیدن قصه قبل از خواب آرامش می گیرد و برای به خواب رفتن آماده می شود. به همین دلیل است که خواندن قصه هایی که مضامین داستانی آرام دارند و هیجانی نیستند برای قبل از خواب کودکان بسیار توصیه می شوند.

قصه های شاد و آرامش بخش قدیمی مانند شنل قرمزی، قصه های حسنی، آلیس در سرزمین عجایب، لوبیای سحر آمیز و … همه از داستان های به یاد ماندنی و خاطره انگیز کودکان هستند که نکات آموزنده و مفرح زیادی را با خود به همراه دارند و برای قبل از خواب کودکان مناسب می باشند.

یکی از دلایل استفراغ در کودکان  شیرخوار گاستروانتریت است. نوعی عفونت روده که از ویروس و باکتری نشأت می گیرد و می تواند منجر به اسهال نیز شود. بیماری استفراغ در کودکان می تواند ناشی از آلرژی غذایی نیز باشد. استفراغ ناشی از مسمومیت غذایی می تواند همراه با قرمزی و خارش پوست و تورم پوست اطراف چشم، زبان، لب و یا سقف دهان به وجود آید. بلع بیش از حد در کودکان شیرخوار یکی دیگر از دلایل ایجاد استفراغ در کودکان می باشد. این بلع بیش از اندازه می تواند به دلیل عجله کودک در خوردن شیر، گشاد بودن دهانه شیشه شیر کودک یا سایر دلایل باشد؛ که می تواند منجر به ایجاد بدغذایی کودکان نیز شود. 

میزان ابتلا به کرونا در کودکان زیر ۱۸ سال تقریبا ۱.۷ درصد در یک سال گذشته ی این ویروس بوده است. به طور کلی کودکان کمتر از بزرگسالان علائم بیماری کرونا را نشان می‌دهند و عوارض بیماری و نیاز به بستری شدن در آنها نیز کمتر است. همچنین میزان بستری کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بسیار کم و حدود نیم تا ۲ درصد است. داشتن بیماری زمینه ای در کودکان نیز برای ابتلا به این بیماری مهم است و کودکانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند نیاز به مراقبت بیشتری برای مبتلا نشدن به کرونا دارند؛ چراکه در صورت ابتلا به کرونا در کودکان دارای بیماری های زمینه ای مانند آسم و بیماری های تنفسی و قلبی، شدت بیماری بالا بوده و کودک بیشتر درگیر می شود.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

دزدگیر آژیری:

دزدگیرهای آژیری از جمله اولین دزدگیرهای تولید شده در بازار هستند که سنسورهای حرکتی را در بردارند و زین باب می توانند حرکات اطراف اتوموبیل و نیز ضربه ها را حس کنند و به پنل مرکزی فرمان داده و آژیر پخش کنند.

خرید دزدگیر اماکن آژیری بسیار مورد استقبال افراد قرار می گیرند و از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند. بعضی از انواع آن ها با اتصال به یک خط تلفن در صورت مشاهده ی حرکت مشکوک و به صدا در آمدن به خط تلفن صاحب نیز تماس میفرستند و او را از خطر مطلع می کنند.

پایین بودن امنیت، عدم دسترسی به کنترل از راه دور، تولید صدای گوش خراش، و عدم کارکرد صحیح در صورت قطع ارتباط تلفنی از معایب این دزدگیرها می باشد.

دزدگیر سخنگو:

کارکرد این دزدگیر پر طرفدار این است که شماره تلفن های ضروری را دریافت می کند و در صورت مشاهده خطر به شماره تلفن ها تماسی ارسال می کند و آن ها را مطلع می کند. امکان ضبط پیام صوتی در این نوع نیز وجود دارد.

قیمت دزدگیر اماکن بر اساس نوع آن تعیین می شود .

دوربین مدار بسته داهوا

امروزه با توجه به نیاز روز افزون انسان به دوربین مدار بسته شرکت های متعددی در تلاش هستند که دوربین مداربسته تولید کنند. یکی از شرکت های تولید کننده ی دوربین مدار بسته ، شرکت داهوا می باشد . این برند جز یکی از ده برند مطرح دنیا می باشد.برند دوربین مدار بسته داهوا یکی دیگر از برند های درجه یک چین می باشد. این برند تمام شرایط مشتری و نیاز های انها را در زمینه دوربین بسته از لحاظ کیفیت و هزینه بر طرف نموده و در بیشتر کشور های جهان مورد استفاده قرار میگیرد. این شرکت فعالیت خود را در سال 2002 میلادی شروع کرده است و با بکار گیری نفرات زبده توانسته است سهم بزرگی از بازار جهانی را برای خود بدست آورد . این شرکت نیز توانسته لیسانس تولید فناوری را دریافت نماید. در ایران شرکت فرا گستر وارد کننده اصلی این برند می باشد و محصولات این برند دوربین مدار بسته دارای 24 ماه گارانتی می باشد.این محصول به صورت قاچاق نیز وارد ایران می گردد و فاقد هولوگرام شرکتی می باشد. برد و لنز دوربین های داهوا سونی بوده و در سری اکو واقتصادی از لنز و برد شرکت فولهان استفاده می نماید. همچنین در بسیاری از فروشگاه ها از جمله دوربین مارکت پکیج دوربین داهوا نیز موجود میباشد و شما می توانید از قیمت دوربین مداربسته داهوا مطلع شوید . برای خرید دوربین مدار بسته می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

http://silvercctv.loxblog.com/
 


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

کاربرد جی پی اس خودرو 

  • تشخیص و نمایش دقیق موقعیت مکانی خودرو
  • ارسال هشدار به صاحب خودرو در صورت وارد شدن ضربه به خودرو
  • ارسال هشدار برای صاحب خودرو در صورت روشن شدن غیرمجاز وسیله‌ ی نقلیه و حتی حرکت کردن آن 
  • ارسال هشدار در صورت حرکت با سرعت غیرمجاز
  • ارسال هشدار در صورت جدا شدن دستگاه جی پی اس خودرو
  • ارسال هشدار در صورت کم شدن باطری اضطراری داخل جی پی اس خودرو
  • خاموش کردن وسیله ‌ی نقلیه از راه دور در هنگام سرقت خودرو از طریق پیامک و همچنین اپلیکیشن (عدم امکان روشن کردن مجدد وسیله‌ ی نقلیه مگر با اجازه ‌ی صاحب خودرو)

قیمت دزدگیر اماکن و آژیر اعلام سرقت

قیمت دزدگیر اماکن معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه میزان قیمت نهایی دزدگیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • مارک و برند دزدگیر
  •  مدل دزدگیر
  • میزان قابلیت‌های دزدگیر
  • نوع لوازم جانبی دزدگیر
  • میزان گارانتی دزدگیر و…

همانطور که می دانید دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مداربسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. شما برای خرید دوربین مدار بسته ، دزدگیر و جی پی اس تنها با یک تماس با دوربین مارکت می توانید اقدام نمایید .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

داستان کودکانه تاثیرات متعددی روی کودکان می گذارد. کودکانی که در سنین پایین به داستان های کودکانه گوش می کنند، در مدرسه عملکرد بهتری در حوزه های مختلف خواهند داشت؛ بهتر از سایر کودکان ارتباط می گیرند و اعتماد به نفس بالاتری دارند، در مسائل آموزشی نیز راحت تر و سریع تر از سایر کودکان مطالب را فرا می گیرند و مهارت های تکلمی و نوشتاری بهتری در مدرسه دارند. داستان کودکانه هنر نویسندگی و انشا نویسی را در کودکان و نوجوانان در دوران مدرسه تقویت می کند و استعداد های نهان آن ها را در مدرسه شکوفا می کند. 

خواندن داستان کودکانه برای بچه ها در هنگام شب و قبل از خواب، باعث ایجاد آرامش در ذهن کودک برای خواب او شده و تا حد بسیار زیادی در رفع مشکل نخوابیدن کودکان در شب هنگام موثر است. نخوابیدن کودکان در شب، علل متعددی را شامل می شود که بهم ریختن برنامه خواب کودک در یک بازه زمانی، عمده ترین دلیل بروز آن به شمار می آید. مثلا اگر یک یا دو روز کودک بعد از ظهر نخوابد یا از خواب بیدار شود، در برنامه خواب کودک تاثیر می گذارد و نخوابیدن کودکان در روز های بعد را به دنبال دارد. عوامل روانی مانند افسردگی، خشم و پرخاشگری در کودک، ترس و استرس و اضطراب در کودکان، از علل دیگر نخوابیدن کودکان به شکل صحیح است.

داشتن برنامه غذایی مناسب برای کودک در هفته، در رشد و نمو جسمی کودک تاثیر بسیار زیادی دارد. پروتئین ها و ویتامین های غذا در کودک، جذب بدن او شده و در رشد استخوان ها و تکامل مفاصل کودک در رده سنی رشد او، تاثیرگذار است. دادن غذاهای کمکی مقوی به کودک که ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن او را تامین می کند، و در رشد او تاثیر گذار است؛ در مقابل غذاهایی که حاوی پروتئین نیستند و فایده ای برای بدن کودک ندارد، مانند پفک و چیپس و ...، ضرر های متعددی برای بدن او دارد و می تواند جلوی رشد جسمی کودک را بگیرد. هم چنین دادن خوراکی های مضر به کودک، می تواند بیماری های گوارشی متعددی را برای کودکان در پی داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

چندین دهه است که کامپیوتر ها وارد زندگی انسان ها شده اند و هرروزه نقش پر رنگی تری در زندگی حتی روزمره ما پیدا می کنند. زندگی امروزی بدون گوشی های همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ تقریبا امری غیر ممکن است زیرا بسیاری از فعالیت های روزمره در زمینه سرگرمی، تحصیلی و حتی شغلی به کمک این ابزارات الکترونیکی انجام می شوند.

به دلیل نقش پر رنگ کامپیوتر ها در زمینه های متفاوت زندگی امروزی، تعمیرات کامپیوتر یکی از خدمات بسیار پر اهمیت است و باید به صورت تخصصی به کاربران این دستگاه ها ارائه شود. تعمیرات کامپیوتر نیازمند تجربه و توانایی کافی است، تعمیرکاری که در این زمینه فعالیت می کند باید توانایی و تجربه کافی را نیز داشته باشد تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نکند.

شیائومی یکی از برند های چینی است که برخلاف ذهنیت عمومی از محصولات چینی، این برند گوشی های همراه بسیار با کیفیتی تولید و به بازار معرفی می کند. قیمت محصولات این شرکت سازنده نیز نسبت به سایر شرکت های سازنده گوشی های همراه هوشمند بسیار مناسب تر است. بنابراین خدمات مربوط به تعمیر گوشی Xiaomi نیز هزینه کم تری نسبت به تعمیر گوشی های همراه هوشمند سایر شرکت های سازنده دارند.

ایسوس یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی از جمله لپ تاپ است که لپ تاپ های بسیار با کیفیتی برای رفع انواع نیاز تولید می کند. به عنوان مثال یکی از سری های لپ تاپ های ایسوس مخصوص گیمر ها طراحی شده است، این لپ تاپ ها از سی پی یو بسیار قوی ای برخوردار هستند تا بتوانند بازی های با گرافیک بالا و سینگین را به راحتی پردازش کنند. تعمیر لپ تاپ Asus یکی از تخصص ها و مهارت هایی است که تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید به آن مسلط باشد.

به طور کلی تعمیر لپ تاپ نسبت به کامپیوتر ها به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد چرا که تمامی قطعات سخت افزاری که در کیس کامپیوتر ها وجود دارند در لپ تاپ ها نیز هستند اما با این تفاوت که همه این قطعات سخت افزاری در بدنه کوچک تر لپ تاپ با فاصله کم تر و ظرافت بیشتری کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در صورتی که مشکل لپ تاپ مربوط به بخش سخت افزاری باشد تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید مهارت لازم را داشته باشد تا به باقی قطعات سخت افزاری لپ تاپ آسیب نرساند و به آن خسارت بیشتری وارد نکند.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

کامپیوتر ها و لپ تاپ ها امروز انجام بسیاری از فعالیت های روزانه را برای ما راحت تر می کنند و انجام بسیاری از فعالیت های دیگر تنها به وسیله این دستگاه ها قابل انجام است بنابراین خدمات مربوط به تعمیر لپ تاپ و سرویس کامپیوتر و همچنین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند.

لپ تاپ ها نسبت به کامپیوتر ها به خدمات تعمیر بیشتر نیاز پیدا می کنند چرا که لپ تاپ ها کامپیوتر های قابل حمل هستند و به همین دلیل احتمالی خرابی آن ها بیشتر است حتی امکان خرابی به علت ضربات فیزیکی نیز در لپ تاپ ها بسیار بیشتر از کامپیوتر ها است. تعمیر کاری که وظیفه تعمیر یک لپ تاپ را بر عهده می گیرد باید اطلاعات کافی و همچنین تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و حتی به تمامی شرکت های سازنده لپ تاپ مسلط باشد و تفاوت های جزئی بین محصولات تمامی شرکت ها را بداند زیرا تفاوت ساخت محصولات شرکت های سازنده لپ تاپ باعث می شود تا خدمات تعمیر نیز نیاز به تخصص خاص خود داشته باشد به عنوان مثال شاید در فرایند تعمیر لپ تاپ ایسوس نیاز به اقداماتی باشد که در تعمیر لپ تاپی از برند دیگر نیاز نباشد بنابراین تعمیرکار مورد نظر باید لپ تاپ های برند ایسوس را به خوبی بشناسد و به جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری آن ها مسلط باشد.

ایسوس یکی از برند های محبوب و قدیمی است که فروش لپ تاپ های این برند در ایران نقش بسیار خوب بوده است. این شرکت لپ تاپ های قدرتمندی در سری های متفاوت برای رفع انواع نیاز ها معرفی و به بازار عرضه می کند همچنین نسبت به امکانات و کیفیت ساخت از قیمت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

کامپیوتر ها نیز نقش بسیار مهمی در انجام فعالیت های ما دارند. خدمات مربوط به سرویس کامپیوتر حتی از تعمیر این دستگاه مهم تر است چرا که سرویس کامپیوتر از خراب شدن کامپیوتر و به وجود آمدن اختلال در عملکرد کامپیوتر جلوگیری می کند. به طور مثال فن ها نقش بسیار مهمی در عملکرد درست کامپیوتر دارند اگر فن کامپیوتر دچار مشکل شود فعالیت بسیاری از قطعات سخت افزاری با مشکل مواجه می شوند زیرا هوای داخل کیس کامپیوتر تهویه نمی شود و در نتیجه کامپیوتر داغ میشود، داغ شدن کامپیوتر ممکن است حتی به مادربرد کامپیوتر آسیب برساند. یکی از خدمات مهمی که در سرویس کامپیوتر انجام می شوند رسیدگی به فن کامپیوتر و تمیز کردن آن است.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

نوکیا، سامسونگ، سونی و... از جمله برند هایی با نام آشنا هستند که در زمینه ساخت گوشی های همراه هوشمند فعالیت می کنند و نمحصولات خوبی نیز تولید و به بازار عرضه می کنند. به دلیل این که کاربرانی که از گوشی های همراه هوشمند استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش هستند خدمات مربوط به تعمیرات گوشی های همراه هوشمند و همچنین تعمیرات لوازم جانبی آن ها مانند شارژر از جمله خدمات بسیار پر اهمیت امروزی است.

فرد یا مجموعه ای که قصد دارد در حرفه تعمیرات ابزارات الکترونیکی مانند تعمیرات انواع لپ تاپ، تعمیرات انواع گوشی های هوشمند فعالیت کند باید به صورت تخصصی هر برند یا همان شرکت سازنده این ابزارات الکترونیکی را مورد بررسی دقیق قرار دهد چرا که هر چه تخصصی تر در این حرفه مهارت کسب شود احتمال عیب یابی نادرست و وارد کردن خسارت بیشتر به دستگاه آسیب دیده پایین تر می آید.

تعمیرکاری که تعمیر گوشی Nokia را بی نقص انجام می دهد ممکن است از تعمیر گوشی برند سامسونگ به خوبی برنیاید و با وارد کردن خسارت بیشتر به گوشی همراه هوشمند شما هزینه تعمیر گوشی سامسونگ را بالا تر ببرد. بنابراین انتخاب تعمیرکار و کارشناس حرفه ای برای تعمیر گوشی همراه هوشمند، انتخابی بسیار مهم است.

درباره تعمیرات انواع لپ تاپ نیز این نکته صدق می کند که تعمیرکار مربوطه باید تمامی شرکت های سازنده لپ تاپ را بشناسد و به تفاوت محصولات آن ها آگاه باشد. گهگاهی هنگ کردن لپ تاپ می تواند نشانه از مشکلی عمیق تر در حتی بخش سخت افزاری لپ تاپ باشد بنابراین کوچک ترین اختلالی در عملکرد لپ تاپ خود را جدی بگیرید و برای تعمیر آن اقدام کنید. اگر زمان کافی برای مراجعه به مراکز و مجموعه های متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ را ندارید می توانید از خدمات تعمیر ابزارات الکترونیکی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر لپ تاپ شما محصول شرکت سازنده دل است می توانید از خدمات تعمیر لپ تاپ دل در محل استفاده کنید تا در زمان و وقت شما صرفه جویی شود. در این روش تعمیرکار و کارشناس متخصص و حرفه ای در محل مورد نظر شما حاضر شده و در حضور خود شما به عیب یابی و سپس تعمیر لپ تاپ شما می پردازد.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

همه والدین دوست دارند فرزندی داشته باشند که سرشار از هوش کودکانه است و باهوش و استعداد خود همه را به خود خیره می کند؛ اما کدام کودکان واقعا باهوش هستند؟ از نگاه گاردنر، روانشناس بزرگ کودک، هوش کودکان 7 قسم دارد که بخشی از آن انتصابی است و به طور ذاتی در همه کودکان وجود دارد؛ اما بخشی دیگر از این هوش کودکانه، انتصابی است و با تمرین و تقویت آن ها، تبدیل به مهارت در کودکان می شود.

هوش زبانی، هوش ریاضی و منطقی، هوش بصری، هوش موسیقی، هوش بدنی تعادلی، هوش بین فردی و هوش درون فردی انواع هوشی است گاردنر برای کودکان برشمرده است و تقویت هر یک از این ها در کودک، منجر به ارتقاء آن بخش از هوش کودکانه در کودک می شود. لذا بخشی از هوش در کودکان انتصابی است و بخشی دیگر اکتسابی است و نیازمند تمرین و تکرار و مهارت های خاص خود می باشد.

بالا بودن هوش زبانی در کودک منجر به بالا رفتن سرعت حرف زدن بچه می شود. کودکان معمولا از 9 ماهگی به بعد مهارت های کلامی خود را آغاز می کنند و تلاش می کنند تا با ایجاد اصوات و ادای کلمات با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند. زمان زبان باز کردن کودک و حرف زدن بچه تا حدود بسیار زیادی تحت تاثیر هوش زبانی او است. همانطور که در بالا گفته شد، بخشی از این هوش به صورت انتصابی در ذات کودک نهادینه شده است و بخشی دیگر با تمرین های گفتاری و حرف زدن با کودک و خواندن داستان های متعدد کودکانه برای او، در وجود کودک تقویت می شود.

هم چنین بالا بودن هوش بدنی تعادلی در کودک، تکامل مفاصل و استخوان های کودک را سرعت می بخشد و در نتیجه کودکانی که هوش بدنی تعادلی بالایی دارند، زودتر از سایر کودکان می توانند روی پای خود بایستند و راه افتادن کودک در این بچه ها سریع تر است. غذاهای کمکی دارای پروتئین و کلسیم های متعدد، باعث بالا رفتن این هوش در کودکان می شود. فرایند راه افتادن کودک و تکامل استخوان های او در هشت، نه ماهگی سرعت بیشتری گرفته و تقریبا از همین زمان کودکان سعی می کنند رو پاهای خود بایستند و حرکت کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

دوربین مدار بسته وایرلس یا بیسیم شیائومی دارای کیفیت تصویر فول اچ دی FullHd 1080p میباشد و مناسب برای کنترل فضا های داخلی مانند منزل و محیط های اداری و مغازه از راه دور میباشد . این مدل دوربین بدون نیاز به سیم کشی میباشد و فقط نیاز است دوربین به برق متصل شده و در محیط مورد نظر نصب گردد دوربین مداربسته شیائومی از طریق اتصال به وای فای تصاویر را به صورت اینترنتی به تلفن همراه کاربر ارسال میکند. این دوربین قابلیت چرخش در زاویه عمودی و افقی میباشد و پس از نصب از طریق اپلیکیشن موبایل قابلیت چرخش و تغییر جهت را دارا میباشد همچنین قابلیت اتصال رم MicroSD تا 64 گیگابایت را دارا میباشد و تصاویر را روی رم ذخیره میکند . این دوربین دارای صدای دوطرفه میباشد یعنی میتوان صدای محیطی که دوربین در آن نصب میباشد را از طریق موبایل شنید و همچنین در صورت نیاز از طریق اپلیکیشن موبایل و از راه دور صحبت کرد تا صدا در محیط پخش شود .

دوربین ثبت وقایع خودرو

به طور کلی کار هر دوربینی ثبت وقایع است، حال برخی دوربین ها مثل دوربین های شخصی جهت ثبت اتفاقات و لحظات خوب استفاده می شوند و برخی دوربین ها جهت اعمالی همچون تجسس و کنترل در محیط کار یا ... مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ویژگی های یک دوربین ثبت وقایع خودرو خوب امکان فیلمبرداری در شب می باشد. با خرید دوربین خودرو این امکان را دارید که تمامی اتفاقاتی که حول اتومبیل شما رخ می دهد را ثبت کنید. دوربین خودرو را می توان همچون جعبه سیاهی دانست که در قطار، کشتی، هواپیما و ... وجود دارد و تمامی رخدادهای به وجود آمده از طریق آن قابل بازبینی هستند. ثبت وقایع خودرو می تواند در برخی از دوربین های خودرو هوشمندانه تر باشد، برای مثال برخی دوربین خودرو ها وجود دارند که تا نیم ساعت بعد از خاموش شدن خودرو همچنان به ثبت وقایع می پردازند و بلافاصله پس از روشن شدن خودرو نیز به صورت اتومات روشن شده و شروع به فیلمبرداری از محیط می نمایند.

ویژگی ردیاب خودرو

  • ردیاب ماشین به طور لحظه ای براساس تکنولوژی GSM / GPS
  • کارکرد بدون مشکل دستگاه در صورت قطع تغذیه یا شبکه GSM (دارای باطری پشتیبان و حافظه داخلی)
  • مقاوم در برابر نوسان ‌های تغذیه با استفاده از محافظ ولتاژ داخلی
  • ابعاد کوچک و نصب آسان برروی انواع خودروها (خودروهای سبک، سنگین و کشنده‌ها)
  • قابل استفاده به عنوان هسته مرکزی مدیریت خودرو با استفاده از ورودی و خروجی‌های متناسب جهت اتصال به انواع تجهیزات جانبی
  • قابلیت ارتقا پذیری سخت ‌افزاری (با ساختار ماجولار)
  • ارتقاء بستر ارتباطی به 3G
  •  


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

خرید ابزار و کالاهای امنیتی دقت زیادی را می طلبد . شما می توانید با خواندن مطالب در مقالات و یا مراجعه به فروشگاه ها از قیمت و ویژگی محصول مورد نظرتان مطلع شوید .

خرید دزدگیر اماکن

ویژگی های متنوعی موجب بالا و پایین شدن قیمت ها می شود یکی از ویژگی های کاربردی که در قیمت و خرید دزدگیر اماکن تاثیرگذار است، سیم کارتی بودن آن می باشد . دزدگیرهای سیمکارتی یکی از جدیدترین دزدگیرهای موجود در بازار است. این سیستم قابلیت تماس تلفنی را بدون نیاز به خط تلفن ثابت را برای افراد فراهم می‌کند. دزدگیر سیمکارتی اماکن به سرعت و با کیفیت بالا با صاحب خانه ارتباط  برقرار می‌کند و طریقه‌ی نصب آن بسیار آسان است.  به کمک سیستم امنیتی سیم کارتی می‌توان سیستم دوربین مدار بسته، اعلام حریق و سنسورهای دمایی را با دزدگیر خانه هماهنگ کرد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده‌ی دزدگیر اماکن برند فایر وال است. از دیگر شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه می‌توان به سایلکس اشاره کرد.  

خرید یو پی اس

ویژگی هایی که بر قیمت و خرید یو پی اس تاثیرگذار هستند عبارت اند از

1- طراحی پیشرفته با طول عمر بالا
2- قابلیت شارژ و دشارژ به دفعات مکرر
3- کیفیت پایدار و قابلیت اطمینان بالا
4- بازیابی شارژ مجدد عالی
5- بی‌نیاز از تعمیر و نگهداری و یا اضافه کردن آب و اسید
6- بدون تولید گازهای مخرب
7- عملکرد عالی در محدوده وسیع حرارتی
8- بازدهی و راندمان مناسب در شارژ و دشارژهای با جریان بالا
9- بدون نشت هرگونه اسید یا مایع درون باتری
10- قابلیت انبارداری برای مدت طولانی

برای داشتن اطلاعات بیشتر از خرید دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن و یو پی اس می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید . دوربین مارکت سایت مرجع خرید کالاهای نظارتی و امنیتی در ایران است .



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

خرید ابزار و کالاهای امنیتی دقت زیادی را می طلبد . شما می توانید با خواندن مطالب در مقالات و یا مراجعه به فروشگاه ها از قیمت و ویژگی محصول مورد نظرتان مطلع شوید .

خرید دزدگیر اماکن

ویژگی های متنوعی موجب بالا و پایین شدن قیمت ها می شود یکی از ویژگی های کاربردی که در قیمت و خرید دزدگیر اماکن تاثیرگذار است، سیم کارتی بودن آن می باشد . دزدگیرهای سیمکارتی یکی از جدیدترین دزدگیرهای موجود در بازار است. این سیستم قابلیت تماس تلفنی را بدون نیاز به خط تلفن ثابت را برای افراد فراهم می‌کند. دزدگیر سیمکارتی اماکن به سرعت و با کیفیت بالا با صاحب خانه ارتباط  برقرار می‌کند و طریقه‌ی نصب آن بسیار آسان است.  به کمک سیستم امنیتی سیم کارتی می‌توان سیستم دوربین مدار بسته، اعلام حریق و سنسورهای دمایی را با دزدگیر خانه هماهنگ کرد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده‌ی دزدگیر اماکن برند فایر وال است. از دیگر شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه می‌توان به سایلکس اشاره کرد.  

خرید یو پی اس

ویژگی هایی که بر قیمت و خرید یو پی اس تاثیرگذار هستند عبارت اند از

1- طراحی پیشرفته با طول عمر بالا
2- قابلیت شارژ و دشارژ به دفعات مکرر
3- کیفیت پایدار و قابلیت اطمینان بالا
4- بازیابی شارژ مجدد عالی
5- بی‌نیاز از تعمیر و نگهداری و یا اضافه کردن آب و اسید
6- بدون تولید گازهای مخرب
7- عملکرد عالی در محدوده وسیع حرارتی
8- بازدهی و راندمان مناسب در شارژ و دشارژهای با جریان بالا
9- بدون نشت هرگونه اسید یا مایع درون باتری
10- قابلیت انبارداری برای مدت طولانی

برای داشتن اطلاعات بیشتر از خرید دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن و یو پی اس می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید . دوربین مارکت سایت مرجع خرید کالاهای نظارتی و امنیتی در ایران است .



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

دوربین داهوا

1)سامانه بازرسی تصویری پیشرفته دوربین مدار بسته

در سال 2015 گزارشی منتشر شد که در آن برند دوربین داهوا دومین شرکت سازنده دوربین های مداربسته جهان معرفی شده بود. داهوا همیشه به عنوان یک برند محبوب و برجسته جهانی معرفی شده است. حال چند ویژگی دوربین های مدار بسته داهوا را بیان می کنیم:

- تکنولوژی IVS :

- تحلیل محیط کسب و کار

- ردیابی خودکار

- تکنولوژی 4K

2) سامانه حمل و نقل هوشمند:

3)آیفون تصویری

4)قفل هوشمند

دوربین هایک ویژن

دوربین مداربسته تنها محصولی نیست که برند Hikvision تولید می کند، از جمله محصولات تولید شده در این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دستگاه  NVR

- دستگاه  DVR

- سرورهای ویدیویی دیجیتال

- انواع دوربین مدار بسته

- کارت های فشرده سازی

شعبه اصلی برند دوربین هایک ویژن در چین مستقر است، اما در سایر نقاط دنیا مثل لس آنجلس در آمریکا، آمستردام در هلند، دوبی در خلیج فارس، هند و... نیز نمایندگی دارد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که با خرید دوربین مداربسته محقق خواهد شد این است که تا 24 ماه دارای ضمانت می باشند.

دوربین مداربسته هایک ویژن hikvision

همانطور که گفتیم شرکت هایک ویژن در زمینه تولید دوربین های مداربسته بسیار قدرتمند عمل می کند. تقریبا می توان گفت که برای تمامی اصناف و محیط ها دوربین مناسب تولید می کند، از جمله آن ها می توان موارد فوق را نام برد:

- دوربین های مداربسته آنالوگ

- دوربین مداربسته تحت شبکه

- دستگاه­ های ضبط تصاویر آنالوگ

- ذخیره سازهای تحت شبکه

این برند توانسته تاکنون در بیش از 100 کشور دنیا محصولات خود را به فروش برساند، ایران یکی از کشور هایی است که نمایندگی دوربین مداربسته این برند را به عهده دارد. شرکت فوق در بازار بین المللی توانسته سهم بالایی را به خود اختصاص دهد، دلیل آن این است که محصولات با کیفیت و قیمت مناسبی را به بازار عرضه می کند.

قابلیت‌های دوربین‌‌ هایلوک

در این محصولات قابلیت‌های پیشرفته ای وجود دارد:

 3D DNR: قابلیت DNR یک کاهنده نویز دیجیتالی است. در دوربین‌های معمولی در صورت کم بودن نور، نقطه‌های کوچک در تصویر نشان داده می‌شود. دوربین‌هایی که دارای تکنولوژی DNR هستند، به وسیله فیلترهایی نویزهای تصویر را از بین می‌برند و تصاویر را با کیفیت و شفاف و همچنین حجم فایل را کم می‌کنند.

WDR: این قابلیت برای از بین بردن اختلاف سطح نور، در نقاط پر نور و کم نور تصویر می‌باشد. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که یک نور قوی (مانند نور خورشید) در یک محیط تاریک‌تر وجود دارد. وجود نور شدید منجر به تاریک شدن قسمت‌های کم نورتر می‌شود و در نهایت تصویری تولید می‌شود که نور مناسبی هم در قسمت پرنور و هم در قسمت کم نور دارد.

تکنولوژی PIR: یک سنسور الکترونیکی برای تشخیص ورود افراد به محدوده تعیین شده است. وظیفه این سنسور در دوربین مدار بسته اندازه‌گیری نور مادون قرمز منتشر شده از افراد یا اجسام مختلف است. پس از تشخیص ورود به محل، دستگاه‌های ضبط شروع به ثبت تصاویر می‌نمایند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 غذای کودک در دوره های مختلف از نوزادی تا 6 سالگی متفاوت است. معمولا نوزادان از 6 ماهگی باید غذای کمکی به همراه شیر مادر مصرف کنند و این غذای کمکی باید حاوی پروتئین های متعدد و مغذی باشد تا به رشد جسمی و فیزیکی نوزاد کمک کند. غذاهایی نظیر فرنی، حریره بادام، کمپوت و پوره میوه های پروتئین دار از غذاهای کمکی اولیه است که پزشکان پس از ورود نوزاد به شش ماهگی برای مادران تجویز می کنند.

همانطور که می بینید غذاهای کمکی نوزادان در 6 ماهگی به بالا، باید ساختاری نرم، سبک و زود هضم برای آن ها داشته باشد تا کودک را اذیت نکند. اکثر نوزادان در 6ماهگی هنوز دندان ندارند یا یکی دوتا از دندان های آن ها در آمده است؛ لذا غذاهایی نرم مانند فرنی و حریره بادام یا پوره های مختلف، که نیازی به جویدن ندارند، به عنوان غذای کمکی نوزاد بسیار مناسب هستند.

نحوه خوردن شیر و غذای کودک در هضم درست غذا و برنگرداندن آن تاثیر زیادی دارد. رعایت نکردن شیوه درست غذا دادن به کودک توسط مادر، منجر به استفراغ کودکان می شود. بهترین نحوه شیر دهی به نوزاد ایجاد زاویه قائمه میان مادر و نوزاد است. نحوه درست غذا دادن به کودک باید با ظرف و قاشقی باشد که نوزاد با آن راحت بوده و دهان کودک را اذیت نمی کند. فاصله زمانی مناسبی را بین هر قاشق غذای کمکی برای کودک خود رعایت کنید و در غذا دادن به او عجله نکنید، با عجله و سریع غذا خوردن کودک مانع از هضم درست غذا در گوارش کودک شده و استفراغ کودکان را به دنبال خواهد داشت.

غذای کودک باید شامل وعده های اصلی و میان وعده های متعدد که شامل پروتئین های مختلفی می شوند، باشد. سعی کنید میان وعده ها را در ساعات های مشخص در روز به کودک دهید تا برنامه غذایی او به هم نریزد. هم چنین رعایت تنوع در برنامه غذایی کودک به جذب مواد مغذی بیشتر در بدن کودک کمک کرده و در نتیجه در رشد کودک تاثیر زیادی خواهد داشت. فقدان علاقه بین کودک و غذایی خاص یا داشتن حساسیت های غذایی نسبت برخی غذاها، منجر به برکردادن غذا و استفراغ کودکان می شود. بنابراین بهتر است از دادن غذاهای حساسیت زا به کودکان خود پرهیز کنید.

مقاله های صوتی وولک در حوزه های رشد و تربیت فرزند، غذا دادن به کودک و استفراغ کودک در سایت وولک برای شما دسترس پذیر است. با ورود به بخش مقالات کاربردی می توانید به تمامی این مقالات و راهبرد های تربیت فرزند دسترسی داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

تعمیرات لوازم خانگی از جمله سرویس هایی است که همه ما به آن نیاز داریم چرا که لوازم خانگی از ضروری ترین لوازم هستند و در صورت خرابی هر یک از آن ها دچار مشکل خواهیم شد. تعمیرات یخچال و تعمیرات کولر از جمله سرویس هایی هستند که باید برای تعمیر آن ها حداقل یک مرکز تعمیرات خوب را بشناسیم تا در صورت نیاز با آن ها تماس بگیریم.

برای کاهش هزینه های تعمیرات یخچال به اندازه ظرفیت محفظه داخلی یخچال در آن مواد غذایی قرار دهید و بیشتر از حد محفظه را پر نکنید چرا که در این حالت برای سرد کردن تمامی مواد غذایی داخل محفظه و رساندن آن ها به دما تنظیم شده توسط شما زمان بیشتری نیاز است و موتور یخچال زمان بیشتری در حال کار خواهد بود که باعث فشار بیش از حد به آن می شود. با فشار بیش از حد به موتور، طبیعتا موتور دستگاه دچار مشکل خواهد شد و از آن جایی که موتور بخش اصلی هر دستگاهی است، برای تعمیر آن هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. باز و بسته کردن مداوم در یخچال نیز احتمال خرابی آن را بیشتر می کند. باز و بسته کردن در یخچال باعث می شود که هوای گرم خارج از محفظه یخچال جایگزین هوای سرد داخل محفظه یخچال شود و موتور دوباره شروع به سرد کردن مواد غذایی و رساندن آن ها به دما تنظیم شده کند در نتیجه باز و بسته کردن بیش از حد در یخچال احتمال آسیب به موتور دستگاه را بالا می برد. فراموش نکنید که برای تعمیر یخچال خود حتما به مرکز تعمیرات تخصصی یخچال مراجعه کنید چرا که در غیر این صورت اگر تعمیرکار به اندازه کافی ماهر و مجرب نباشد باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری در یخچال شما خواهد شد.

اهمیت کامپیوتر ها هرروزه بیشتر می شود و کامپیوتر تبدیل به یکی از اعضا اصلی هر خانه ای شده اند. تعمیرات کامپیوتر نیز جز خدماتی است که باید به صورت تخصصی به کاربران ارائه شود. با توجه به وابسته بودن بسیاری از فعالیت های روزمره به کامپیوتر ها، در صورت خراب شدن این دستگاه به سرعت دنبال سریع ترین راه برای تعمیر آن می گردیم، بنابراین یک مرکز تعمیرات قابل اعتماد را بشناسید تا در صورت نیاز به سرعت با آن ارتباط برقرار کنید و برای تعمیرات کامپیوتر خود اقدام کنید. برای تعمیر کامپیوتر نیز حتما به کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات کامپیوتر مراجعه کنید تا بر اثر اشتباه در فرآیند تعمیر، دستگاه شما دچار مشکلات بیشتری نشود.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 گوش دادن بچه ها به یک داستان کودکانه آموزنده ومفید، در رشد روحی و روانی آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد. لذا انتخاب یک داستان خوب برای بچه ها بسیار حائز اهمیت است. داستانی که می خواهید برای کودک خود روایت کنید باید متناسب با ذوق و سلیقه کودک شما باشد تا انگیزه و هیجان کافی را برای دنبال کردن موضوع داستان در کودک شما ایجاد کند. داستان هایی که با علایق کودک همسو نیستند کودک را به سرعت خسته و کلافه کرده و انرژی را از او می گیرند. حتی این کار ممکن است علاقه کتبخوانی در سنین بالاتر را از کودک سلب کند.

خواندن داستان کودکانه برای کودک، قبل از خواب، باعث ایجاد آرامش در کودک شده و خواب راحتی را برای او به ارمغان می آورد. داستان های شبانه ای که می خواهید برای کودک بخوانید باید محتوایی داشته باشد که به آرام شدن جسم و روح کودک کمک کند و او را آرامش خواب نزدیک تر کند. کودکی که در طول روز مشغول بازی و تریح و شیطنت های متعدد بوده، حالا در شب باید آن شیطنت و خستگی ها را کنار بگذارد و با آرامش به خواب برود.

داستان هایی که محتوای هیجان انگیز یا منفی دارند به گونه ای که کودک را برای بازی یا شیطنت تحریک می کنند، برای قبلا از خواب کودک مناسب نیستند و چه بسا تثبیت ماجرای این داستان ها منجر به بدخوابی کودکان در طول شب شود. زمانی که کودک با داستان ارتباط ذهنی برقرار می کند، جریان داستان در ذهن او ثبت می شود و او مدام ذهن خود را با کاراکتر های داستان مرتبط می کند؛ لذا داستان های ماجرایی و هیجان انگیزو منفی قبل از خواب کودکان، ذهن کودک را در ماجرای داستان نگه می دارند و بدخوابی کودکان را به دنبال دارند و روایت این داستان ها در طول روز برای کودکان مفید تر است.

هم چنین داستان هایی که دارای مضامین منفی و ترسناک هستند، منجر به ایجاد ترس در کودکان نیز می شوند. ترس کودکان از داستان های منفی و دارای هیجانات کاذب می تواند تاثیرات بد زیادی در روند رشد شخصیتی آن ها داشته باشد. ترس کودکان دلایل و عوامل فراوانی را شامل می شود که یکی از این عوامل محتوای داستان های کودکانه ای است که برای بچه ها روایت می شود. هر کودک با توجه به شخصیتی که دارد دارای سلایق و علایق متعددی است؛ برخی کودکان شنیدن داستان های ترسناک را دارند و با گوش کردن به این داستان ها لذت می برند در حالی که برخی از کودکان از شنیدن این داستان ها فرار می کنند و دوست دارند داستان های تخیلی و آرام بخش گوش کنند و از آرامش آن لذت ببرند. لذا در انتخاب داستان کودکانه مهم ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید، تناسب محتوای داستانی با ذوق و سلیقه کودکان می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

قصه های کودکانه صوتی طی چندین مرحله طراحی و ضبط می شوند تا به کمک والدینی بیایند که وقتی برای قصه خواندن برای فرزندان خود پیدا نمی کنند. با گذاشتنن قصه های کودکانه صوتی متعدد برای بچه ها، آن ها می توانند به راحتی به داستان کودکانه متناسب خود گوش کنند و والدین و مربیان کودک، با نظارت بر کودک، به کار های خود برسند. به این ترتیب قصه های کودکانه صوتی در وقت و زمان والدین و مربیان کودک صرفه جویی می کند؛ این قصه ها به خصوص برای والدین شاغل و پر مشغله که زمان کمتری برای بودن با کودکان خود دارند، سودمندتر است.

راویان قصه های کودکانه صوتی با لحنی کودکانه و فن بیان قوی ، داستان را برای بچه ها روایت می کنند؛ و کودکان با گوش دادن به ماجرای داستان و دقت در تلفظ واژگان، علاوه بر این که با نحوه ادای صحیح آشنا می شوند، بسیاری از کلمات جدید قصه را نیز یاد می گیرند.

موسیقی متن موجود در قصه های کودکانه صوتی باعث ایجاد آرامش در ذهن کودک می شود. اگر کودک به شنیدن قصه قبل از خواب علاقه مند باشد، این آهنگ و موسیقی می تواند منجر به ایجاد آرامش در خواب کودک شما شود. گذاشتن قصه های صوتی هم چنین به کاهش اختلالاتی مانند بدخوابی یا بیخوابی کودکان کمک می کند.

بیخوابی کودکان می تواند در اثر عواملی مانند وجود استرس و ترس در کودکان باشد؛ به این ترتیب گوش دادن به یک قصه کودکانه صوتی منجر به ایجاد آرامش در ذهن و روح کودک شده و این استرس ها را از او دور می کند و در نتیجه قصه های صوتی در درمان عارضه بیخوابی کودکان تاثیر بسیار زیادی دارند.

یکی دیگر از راه های درمان بیخوابی کودکان، صحبت کردن با کودک برای کاهش نگرانی های اوست. مثلا اگر کودک شما از تاریی می ترسد و در محیط های تاریک دچار بیخوابی و سر در گمی می شود، با او صحبت کنید و سعی کنید او را آرام کنید، و او را در محیط های رئشن بخوابانید و رفته رفته با کاهش استرس های کودک در این زمینه، روشنایی محیط خواب کودک کم و کمتر کنید تا ترس و بیخوابی کودکان از خواب در محیط های تاریک از بین برود.

این روز ها یکی از مباحث روز جامعه و جهان، ویروس کرونا می باشد. مبحث کرونا در کودکان نیز در محافل این روز ها بسیار داغ است و پزشکان همه روزه در پی کشف علائم و راه های درمانی جدید برای آن هستند. اغلب علائم کرونا در کودکان مشابه بزرگسالان است اما چند علامت نظیر خارش های پوستی و خواب آلودگی های مفرط بیشتر از سایر علائم کرونا در کودکان مشاهده شده است.

توصیه می شود با توجه به همه گیر شدن این ویروس منحوس و مخاطرات ناشی از آن برای جامعه، در صورت مشاهده کوچکترین علائمی از کرونا در کودکان به پزشک مراجعه کرده و آن را درمان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

تلویزیون، یخچال و کولر سه عضو اصلی لوازم هر خانه ای هستند که خراب شدن آن ها ما را ملزم می کند تا به سرعت برای تعمیر آن ها اقدام کنیم. تلویزیون، دستگاهی که به طور روزمره اکثر اعضای خانواده از آن استفاده می کنند بنابراین استفاده از آن تقریبا به طور مداوم است مخصوصا که امروز با پیشرفته تر شدن تکنولوژی و در نتیجه پیشرفته تر شدن تلویزیون ها قابلیت های دیگه ای علاوه بر تماشا برنامه های تلویزیونی به آن ها اضافه شده است. تلویزیون های امروزی قابلیت اتصال به وای فای را دارند و دارای سیستم عامل و مرورگر هستند. همچنین از آن ها می توان به عنوان صفحه نمایش کنسول های بازی نیز استفاده کرد و بسیاری کاربرد های دیگر که هرروزه شرکت های سازنده تلویزیون ها سعی می کنند به آن ها اضافه کنند. با توجه به هرچه پیشرفته تر شدن تلویزیون ها، اقدامات مربوط به تعمیر تلویزیون نیز نیازمند اطلاعات و تجربه بیشتری نسبت به قبل است.

یخچال نیز یکی دیگر از اعضای اصلی لوازم خانگی است که حتی برای چند ساعت نیز نمی تواند خاموش شود و به طور مداوم درحال کار و روشن است. با خرابی حتی چند ساعته یخچال و خاموش شدن آن ما دچار مشکل می شویم و باید به سرعت و در اولین فرصت آن را تعمیر کنیم. . یخچال ها هرچند وقت یک بار به سرویس یخچال نیز نیاز دارند تا از خراب شدن آن ها یا از به وجود آمدن مشکل جدی در عملکرد آن ها جلوگیری شود. ساختار یخچال های امروزی بسیار پیچیده است و هرروزه پیچیده تر نیز می شوند، بنابراین تعمیرکاری که برای تعمیر یک یخچال اقدام می کند باید تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد و در این کار باتجربه و ماهر باشد. تنوع یخچال ها بسیار بالا است و انواع یخچال ها تفاوت هایی نیز باهم دارند، تعمیرکار و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات یخچال باید به این تفاوت ها آشنا باشد و تمامی مدل های یخچال و ساختار آن ها را به خوبی بشناسد.

کولر ها به طور فصلی مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین در فصل استفاده، کولر ها تقریبا به طور مداوم روشن هستند و از آن ها استفاده می شود. استفاده مداوم از هر وسیله احتمال خراب شدن آن و به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن را بالا می برد بنابراین احتمال خرابی کولر ها در فصل تابستان بسیار زیاد است. همچنین بعضی کولر ها دارای قابلیت گرمایشی نیز هستند و در فصل زمستان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تعمیر کولر و همچنین سرویس آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

تلویزیون، یخچال و کولر سه عضو اصلی لوازم هر خانه ای هستند که خراب شدن آن ها ما را ملزم می کند تا به سرعت برای تعمیر آن ها اقدام کنیم. تلویزیون، دستگاهی که به طور روزمره اکثر اعضای خانواده از آن استفاده می کنند بنابراین استفاده از آن تقریبا به طور مداوم است مخصوصا که امروز با پیشرفته تر شدن تکنولوژی و در نتیجه پیشرفته تر شدن تلویزیون ها قابلیت های دیگه ای علاوه بر تماشا برنامه های تلویزیونی به آن ها اضافه شده است. تلویزیون های امروزی قابلیت اتصال به وای فای را دارند و دارای سیستم عامل و مرورگر هستند. همچنین از آن ها می توان به عنوان صفحه نمایش کنسول های بازی نیز استفاده کرد و بسیاری کاربرد های دیگر که هرروزه شرکت های سازنده تلویزیون ها سعی می کنند به آن ها اضافه کنند. با توجه به هرچه پیشرفته تر شدن تلویزیون ها، اقدامات مربوط به تعمیر تلویزیون نیز نیازمند اطلاعات و تجربه بیشتری نسبت به قبل است.

یخچال نیز یکی دیگر از اعضای اصلی لوازم خانگی است که حتی برای چند ساعت نیز نمی تواند خاموش شود و به طور مداوم درحال کار و روشن است. با خرابی حتی چند ساعته یخچال و خاموش شدن آن ما دچار مشکل می شویم و باید به سرعت و در اولین فرصت آن را تعمیر کنیم. . یخچال ها هرچند وقت یک بار به سرویس یخچال نیز نیاز دارند تا از خراب شدن آن ها یا از به وجود آمدن مشکل جدی در عملکرد آن ها جلوگیری شود. ساختار یخچال های امروزی بسیار پیچیده است و هرروزه پیچیده تر نیز می شوند، بنابراین تعمیرکاری که برای تعمیر یک یخچال اقدام می کند باید تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد و در این کار باتجربه و ماهر باشد. تنوع یخچال ها بسیار بالا است و انواع یخچال ها تفاوت هایی نیز باهم دارند، تعمیرکار و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات یخچال باید به این تفاوت ها آشنا باشد و تمامی مدل های یخچال و ساختار آن ها را به خوبی بشناسد.

کولر ها به طور فصلی مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین در فصل استفاده، کولر ها تقریبا به طور مداوم روشن هستند و از آن ها استفاده می شود. استفاده مداوم از هر وسیله احتمال خراب شدن آن و به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن را بالا می برد بنابراین احتمال خرابی کولر ها در فصل تابستان بسیار زیاد است. همچنین بعضی کولر ها دارای قابلیت گرمایشی نیز هستند و در فصل زمستان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تعمیر کولر و همچنین سرویس آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

تعمیرات موبایل یکی از فرآیند های مهم جامعه امروزی است. با بالا رفتن روز افزون قیمت گوشی همراه هوشمند، هزینه تعمیرات موبایل نیز بالا می رود. تعمیرات موبایل باید به صورت کاملا تخصصی و به دست کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر موبایل انجام شود چرا که در غیر این صورت و با عیب یابی نادرست توسط تعمیرکار نابلد، باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری در دستگاه موبایل می شود و شما هزینه بیشتری را برای تعمیر موبایل خود متحمل خواهید شد.

تعمیرات مودم و کامپیوتر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چون بسیاری از فعالیت های روزمره وابسته به این وسیله های الکترونیکی هستند. مودم ارتباط کامپیوتر و گوشی های همراه را با دنیای مجازی و اینترنت برقرار می کند بنابراین درستی عملکرد آن بسیار مهم است. در صورتی خرابی مودم یا کامپیوتر باید سریعا برای تعمیر آن ها اقدام کنیم تا بتوانیم فعالیت های خود را به درستی و راحتی انجام دهیم زیرا انجام بسیاری از کار ها بدون دخالت مودم و کامپیوتر و گوشی همراه بسیار سخت خواهد بود.ما بسیاری از زمان روزانه خود را صرف استفاده از این وسیله ها می کنیم بنابراین احتمال خرابی آن ها نیز بسیار بالا می رود.

تعمیر کامپیوتر در محل و سرویس مودم از خدماتی هستند که شما می توانید برای صرفه جویی در زمان خود از آن ها بهره ببرید. از آن جایی که جا به جایی کامپیوتر برای انتقال آن به مرکز تعمیرات کاری بسیار دشوار است، تعمیر کامپیوتر در محل یکی از خدمات بسیار پرکاربرد است. مودم ها نیز ممکن است مشکلات جزئی داشته باشند یا در ارتباط با مودم های وابسته به خط تلفن، ممکن است مشکل از خط تلفن شما باشد بنابراین کارشناس متخصص باید در محل مورد نظر مشتری حضور پیدا کرده و تمامی قسمت های مربوط را مورد بررسی قرار دهد و با تست سلامت از بخش های مودم، آن را عیب یابی کند. ایرادات عملکرد مودم می تواند مربوط به تنظیمات نادرست نرم افزاری نیز باشد.

در صورتی که در فرآیند تعمیرات مودم، موبایل یا کامپیوتر کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات تشخیص دهد که نیاز به تعویض قطعات سخت افزاری برای تعمیر آسیب دیدگی است، باید از نمونه های اورجینال برای جایگزینی قطعات آسیب دیده استفاده شود. قطعات غیراصل به طور موقت مشکل فعلی دستگاه را حل کرده و در دراز مدت باعث آسیب دیدگی و خسارت بیشتر به موبایل، کامپیوتر یا مودم می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 بیش فعالی در کودکان یا اختلال کم توجهی در آن ها به حالتی گفته می شود که در آن کودک دقت و تمرکز کافی برای یادگیری مسائل را نداشته باشد. فعالیت های تحرکی در کودکان بیش فعال بسیار بیشتر از حد معمول بوده و فقدان توجه و میل به دیده شدن در این کودکان بسیار بالاست. بیش فعالی در کودکان به دو نوع اختلال بیش فعالی و اختلال کم توجهی تقسیم می شود. در اختلال بیش فعالی شاهد بیش فعالیتی نظیر تحرکات بیش از حد مانند تحرک دست و پای بی قرار، فعالیت های صدایی مانند ایجاد سر و صدای زیاد با هدف دیده شدن، تحرکات و راه رفتن های بی هدف و مداوم هستیم.

در اختلال کم توجهی بیش فعالی در کودکان بی دقتی در انجام کار ها، حواس پرتی و مسئولیت پذیری کم، فراموش کار بودن تحت تاثیر حواس پرتی، عدم برنامه ریزی در انجام کار ها، گم کردن وسایل شخصی و گوش نکردن به صحبت های دیگران بسیار مشاهده می شود. تشخیص و درمان بیش فعالی در کودکان، باید تا قبل از 7 سالگی و توسط روانپزشک کودک انجام شود.

یکی دیگر از اختلالاتی که ممکن است برای هر کودکی در این سنین اتفاق بیفتد، موضوع ترس در کودکان است. کودک در ابتدای تولد خود اصلا با معنی ترس آشنا نیست و به همین علت از هیچ چیز نمی ترسد و بسیار جسور است؛ اما به مرور و با بزرگتر شدن، از آن جایی که درک کودک از محیط پیرامون خود بیشتر می شود و آگاهی بیشتری نسبت به آدم ها و اطراف خود پیدا می کند، ترس در او ایجاد می شود.

ترس در کودکان انواع مختلفی دارد؛ ترس دور بودن یا از دست دادن والدین، ترس از جداشدن والدین از یکدیگر، ترس از ارتباط با غریبه ها، ترس از موجودات عجیب و متعدد، ترس از دکتر و آمپول، ترس از حمام و سرویس بهداشتی، ترس از تنهایی و... برخی از انواع ترس در کودکان به شمار می آیند. راهکار های متعددی برای مقابله با ترس کودکان، از سوی روانشناسان کودک ارائه شده است که می توانید با مراجعه به آن ها برای درمان و ازبین بردن این اختلال در کودکان اقدام کنید.

ترس در کودکان عواقب گوناگونی برای بچه ها دارد؛ یکی از این عواقب که به وفور در کودکان زیر5 سال دیده می شود، شب ادراری در کودکان است. پدیده ای که وقوع آن تا دو سالگی در کودکان طبیعی است اما تداوم شب ادراری در کودکان، باید توسط والدین آن ها ریشه یابی شود. شب ادراری در کودکان می تواند تحت تاثیر ژنتیک، رژیم غذایی و ترس در کودکان باشد که در این بین ترس کودکان از جایگاه مهم تری برای درمان شب ادراری در کودکان برخوردار است.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 روایت داستان کودکانه قبل از خواب یا در طول روز برای بچه ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه تاثیرات داستان کودکانه بر رشد شخصیت کودک بسیار بالا بوده و جنبه های مختلفی از شخصیت کودکان تحت تاثیر قصه هایی که می شنوند، قرار می گیرد. گوش دادن به داستان کودکانه باعث بالا رفتن علاقه کودک به کتاب و کتابخوانی، افزایش گنجینه لغات ذهنی کودک، ارتقاء هوش زبانی کودک و کمک به مهارت های نگارشی کودک در دوران تحصیل و پس از آن می شود.

کودکان از سن 3 سالگی به بعد به شنیدن داستان کودکانه و بازی کردن با دیگران و داشتن همبازی علاقه مند می شوند. بازی با کودک یک رابطه تاثیرگذار دوسویه است؛ یعنی بازی کردن با کودکان هم باعث افزایش روحیه و انگیزه در بزرگسالان می شود و هم هیجانات و انرژی کودک را تخلیه می کند، لذا بازی کردن با کودکان و وقت گذراندن با آن ها برای والدین و بزرگسالان بسیار لذت بخش است. کودکان دارای انرژی بسیار زیادی هستند و دوست دارند این انرژی را در ساعات بیداری خود به طرق مختلفی تخلیه کنند؛ بازی با کودک یکی از آن راه هایی است که می تواند کودک را در تخلیه این انرژی نهفته کمک کند.

بازی هایی که کودکان می توانند انجام دهند، انواع گوناگونی دارد. بازی های فردی، بازی های گروهی، بازی های آنلاین برخی از این انواع بازی های کودکانه هستند. بازی های فردی بیشتر در دوران 6 ماهگی تا یک سالگی کودک رواج دارد. کودک در این دوران به دنبال کشف و درک اتفاقات گوناگون و اشیاء مختلف می باشد و معمولا دوست ندارد کسی را به دنیای اکتشافات خود راه دهد.

گاهی به دلیل ازدیاد کارهای روزمره و نبود وقت کافی، والدین نمی توانند به بازی با کودک خود بپردازند، به همین سبب برای سرگرم کردن کودک از بازی آنلاین کودکانه برای پر کردن زمان بیداری کودک استفاده می کنند.

بازی آنلاین کودکانه شامل بازی های آنلاینی است که متناسب با گروه سنی کودکان، در بستر وب برای آن ها فراهم شده است. والدین می توانند با مراجعه به سایت های کودک یا سایت های بازی آنلاین کودکانه، به این بازی ها دسترسی داشته باشند. بازی های آنلاین کودکانه، متناسب با ذوق، سلیقه، هوش و درک کودکان برای آن ها طراحی و تدوین می شوند و تیم طراحی این بازی ها اصول روانشناختی کودکان را در طراحی آن ها در نظر می گیرند. لذا والدین می توانند با خیالی آسوده بازی های مورد علاقه فرزند خود را در سایت های بازی آنلاین کودکانه جستجو کرده، بازی را به کودک خود یاد داده و برای اوقات فراغت کودک از آن ها استفاده کنند.

دقت داشته باشید در صورت استفاده روزانه از بازی آنلاین کودکانه برای فرزند خود، زمان بازی کودک از یک ساعت بیشتر نشود. 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 یکی از تاثیرات بسیار مهمی که داستان کودکانه در رشد کودکان دارد، گسترده شدن دایره لغات در ذهن کودک و به دنبال کمک به بهبود حرف زدن کودکان می باشد. خواندن داستان کودکانه برای بچه ها، کلمات و واژگان جدیدی را وارد ذهن آن ها می کند و آن ها با ثبت این کلمات در ذهن خود، سعی در یادگیری تلفط این کلمات می کنند و به این ترتیب گنجینه لغات خود را وسیع تر می کنند.

هر چه داستان های بیشتری برای کودک خوانده شود و با او بیشتر صحبت کنید، سرعت حرف زدن کودکان بالاتر رفته و هوش و مهارت های  کلامی او افزایش پیدا می کند. برای بالا بردن هوش تکلمی در کودکان خود سعی کنید داستان های متفاوت و متنوع برای او بخوانید و هم چنین کلمات را برای او به صورت شمرده شده و واضح بیان کنید تا کودک با تلفظ صحیح آن واژه را یاد بگیرد.

یکی دیگر از تاثیرات خواندن داستان کودکانه بر حرف زدن کودکان، جمله بندی های صحیح در کودکان است. کودک در ابتدا که حرف زدن را یاد می گیرد، در ادای درست کلمات و چسباندن آن ها به هم و تشکیل جمله مشکل دارند و به مرور یاد می گیرند؛ روایت داستان کودکانه برای کودکان، سرعت یادگیری این مهارت ها را بالاتر می برد و کودک زودتر جمله بندی و ترتیب کلمات در جمله را فرا می گیرد.

داستان کودکانه علاوه بر بالا بردن مهارت کلامی در حرف زدن کودکان، باعث بالا رفتن مهارت نوشتاری در آن ها در سنین بالاتر و مدرسه نیز می شود. هر چه کودک داستان های بیشتری شنیده باشد، هوش زبانی و تکلمی او بیشتر تقویت شده و بازی با کلمات را بهتر از سایر همسالان خود یاد می گیرد و در نتیجه نگارش یک متن برای او آسان تر است.

داستان های صوتی کودکانه وولک با شیوه روایتی صحیح برای کودکان، برای بالا بردن این مهارت های کلامی در کودکان بسیار مناسب هستند. والدین عزیز می توانند با مراجعه به سایت voolak و ورود به بخش قصه های کودکانه به انبوهی از داستان در فرمت های مختلف متنی، صوتی و تصویری دسترسی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

هزینه تعمیرات مودم بستگی به نوع آسیب دیدگی مودم و همچنین میزان آسیب دیدگی دارد. مودم ها وظیفه برقراری ارتباط بین ابزارات الکترونیکی با اینترنت و دنیای مجازی را دارند. اکثر ما بخشی از وقت روزانه خود را به فضای مجازی اختصاص می دهیم بنابراین این فضا برای ما اهمیت زیادی دارد و قطع ارتباط ما با این فضا، ما را ملزم می کند تا به دنبال برقراری دوباره ارتباط باشیم.

موبایل یکی از ابزاراتی است که بستر استفاده و ورود به دنیای مجازی را برای ما فراهم می کند و خراب شدن آن نیز می تواند کابوس باشد. هزینه تعمیر موبایل نیز به نوع آسیب دیدگی که سخت افزاری است یا نرم افزاری بستگی دارد. به طور کلی هزینه تعمیر موبایل در بخش سخت افزاری بیشتر از نرم افزاری است. در صورتی که کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات موبایل تشخیص بدهد که قطعه یا قطعات آسیب دیده سخت افزاری دستگاه نیاز به تعویض دارند، طبیعتا هزینه تعمیر نیز بالاتر می رود چرا که قطعه یا قطعات سالم و نمونه 100% اورجینال و اصل باید جایگزین قطعه آسیب دیده شوند، اگر قطعه جایگزین شده اورجینال نباشد و غیراصل باشد به احتمال زیاد با گذر زمان و در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری در دستگاه شما می شود.

لپ تاپ ابزار دیگری است که بستر استفاده و ارتباط ما با فضای مجازی را فراهم می کند. بسیاری از کار ها با گوشی هوشمند قابل انجام نیستند یا به سختی انجام می شوند و نیاز به لپ تاپ یا کامپیوتر دارند. استفاده مداوم، بهترین لپ تاپ از بهترین برند را نیز ممکن است دچار مشکل کند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. هزینه تعمیر لپ تاپ بستگی به مدل لپ تاپ, نوع آسیب دیدگی، نرم افزاری یا سخت افزاری بودن آن و.. دارد. هرچه لپ تاپ گران قیمت تر باشد طبیعتا هزینه تعمیر آن نیز بالا می رود زیرا برای تعمیر آن نیاز به دقت و دانش بیشتری نسبت به بقیه لپ تاپ ها است.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

تعمیر گوشی، تعمیر کامپیوتر و سرویس لپ تاپ از حرفه های بسیار تخصصی است. امروز با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی موبایل ها، کامپیوتر ها و لپ تاپ ها نیز هوشمند تر می شوند و شرکت های سازنده آن ها را با ظرافت بیشتری می سازند. با ظرافت به کار رفته در ساخت این دستگاه های الکترونیکی تعمیر آن ها نیز نیاز به تخصص خاص ویژه خود، دقت بالا و تجربه بسیار دارد.

شرکت های سازنده گوشی های هوشمند بسیار زیاد است و تنوع بسیاری دارند که با یکدیگر تفاوت های سخت افزاری و نرم افزاری جزئی زیادی دارند. تعمیرکار باید به تمامی این تفاوت ها آگاه باشد تا بتواند به طور صحیح دستگاه را عیب یابی کند و سپس اقدامات لازم برای رفع آسیب دیدگی را انجام دهد.

کامپیوتر ها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می کنند زیرا بسیاری از فعالیت ها با گوشی های هوشمند قابل انجام نیستند یا به سختی می توان آن ها را با گوشی انجام داد بنابراین به کامپیوتر نیاز است. استفاده مداوم از هر دستگاهی آن را دچار مشکل می کند، کامپیوتر ها نیز وسیله ای هستند که معمولا زیاد مورد استفاده قرار می گیرند چرا که هر روزه انسان ها تلاش می کنند تا فعالیت های حضوری بیشتری را به وسیله کامپیوتر ها انجام دهند بنابراین خرابی کامپیوتر می تواند مشکلات جدی را در فعالیت های روزمره و حتی شغل ما ایجاد کند. خدمات تعمیر کامپیوتر فعالیتی است که باید به صورت تخصصی برای کاربران ارائه شود زیرا اکثر مردم به آن نیاز پیدا می کنند.

لپ تاپ ها حتی بیشتر از کامپیوتر ها اهمیت دارند چرا که لپ تاپ ها در واقع کامپیوتر هایی با قابلیت حمل آسان هستند و همین ویژگی استفاده و کاربرد آن ها را حتی از کامپیوتر ها نیز بیشتر می کند. در صورتی که احساس وجود کوچک ترین مشکلی در عملکرد لپ تاپ خود احساس کردید برای تعمیر آن اقدام کنید زیرا ممکن است در ابتدا مشکلات بسیار جزئی باشد و با هزینه کم قابل تعمیر باشد اما اگر برای تعمیر آن اقدام نشود باعث مشکل جدی تر در دستگاه شود. سرویس لپ تاپ به این معنی است که حتی اگر دستگاه دچار مشکل نشده است و دچار مشکلات کوچکی مانند گهگاهی هنگ کردن است باید برای سرویس لپ تاپ خود اقدام کنید تا از خراب شدن آن یا به وجود آمدت مشکلات نرم افزاری جدی تر جلوگیری شود.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

تلویزیون، کولر، یخچال و فریزر جز لوازم اولیه خانگی هستند که در صورتی که در روند کاری آن ها مشکل به وجود بیاید باید سریعا برای تعمیر هر یک از آن ها اقدام کنیم.

برای کاهش هزینه تعمیر تلویزیون و تجهیزات وابسته به آن از سرویس تلویزیون غافل نشوید و حداقل به طور سالیانه برای سرویس تلویزیون خود اقدام کنید تا از خراب شدن تلویزیون جلوگیری کنید. پنل تلویزیون مهم ترین بخش در قطعات تلویزیون است. در صورتی که پنل تلویزیون آسیب ببیندف هزینه هنگفتی را برای تعمیر تلویزیون متحمل خواهید شد زیرا تعمیر پنل تلویزیون بسیار تخصصی است و نیاز به دقت و تجربه زیادی دارد. در صورتی که جا به جایی تلویزیون و انتقال آن به مرکز تعمیرات برای شما کاری دشوار است می توانید از خدمات مربوط به تعمیر تلویزیون در محل استفاده کنید. در روش تعمیر تلویزیون در محل، کارشناس متخصص در زمینه تعمیر تلویزیون برای تعمیر تلویزیون در محل مورد نظر مشتری حاضر شده و در حضور او برای تعمیر تلویزیون اقدام می کند.در صورتی که کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات تلویزیون تشخیص دهد که قطعه یا قطعاتی در بخش سخت افزاری دستگاه نیاز به تعویض دارد مطمئن شوید که برای جایگزینی قطعه آسیب دیده از نمونه قطعات سالم و اورجینال برای دستگاه شما استفاده می شود. استفاده از قطعات غیر اصل در ساختار سخت افزاری هر دستگاهی در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری می شود.

فرایند تعمیرات فریزر از جمله کار هایی است که باید در کم ترین زمان ممکن و به سرعت انجام شود چرا که محتویات و مواد غذایی داخل محفظه فریزر با کار نکردن بیش از چند ساعت فریزر، خراب می شوند بنابراین بهتر است مرکز تعمیرات مطمئنی را بشناسید که در مواقع لازم و ضروری به سرعت با آن ها تماس بگیرید.

تعمیر کولر گازی و آبی نیز از سرویس های مورد نیاز است چرا که کولر ها در فصل های گرم مورد استفاده مداوم قرار می گیرن و ساعات زیادی از شبانه روز روشن هستند و موتور آن ها در حال است. کار کردن مداوم موتور هر دستگاهی احتمال خراب شدن دستگاه را بالا می برد زیر موتور بخش اصلی هر دستگاهی است و با آسیب دیدن موتور ممکن است عملکرد بخش های زیادی از آن دستگاه دچار مشکل شود. در کولر هایی که قابلیت گرمایشی نیز دارند در فصول سرد نیز به طور مداوم در حال استفاده هستند بنابراین این کولر ها نسبت به کولر هایی که فقط قابلیت سرمایشی دارند به سرویس کولر و تعمیر کولر بیشتر نیاز پیدا می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

هر چه بیشتر پیش می رویم جامعه بیشتر رو به مدرن شدن پیش می رود و به تعداد ابزارات الکترونیکی نیز افزوده می شود و کاربرد آن ها نیز بیشتر و بیشتر می شود. با بیشتر شدن کاربرد این ابزارات و استفاده هر چه بیشتر از آن ها نیاز ما را به تعمیرات ابزارات الکترونیکی بیشتر می شود. حتی لوازم خانگی مانند تلویزیون ها، یخچال ها، کولر ها و... نیز روز به روز مدرن تر می شوند.

تعمیر گوشی موبایل از جمله سرویس هایی است که اکثر کاربران دیر یا زود به آن نیاز پیدا خواهند کرد چرا که گوشی های همراه به طور مداوم در حال استفاده هستند و در تمامی طول روز همراه ما هستند. تعمیر گوشی موبایل باید به دست کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات موبایل انجام شود. با توجه به اینکه هر روزه موبایل ها مدرن تر و ساختار سخت افزاری و نرم افزاری آن ها پیچیده تر می شود برای تعمیر هر مشکلی در عملکرد دستگاه باید به تعمیرکار مجرب و ماهر مراجعه شود.

با بالا رفتن قیمت دستگاه ها حتی لوازم خانگی، هزینه تعمیرات آن ها نیز بالا می رود. تلویزیون و کولر جز لوازمی هستند که هر روزه بر قیمت آن ها افزوده می شود بنابراین هزینه تعمیر تلویزیون و هزینه تعمیرات کولر نیز در حال افزایش است. برای کاهش هزینه تعمیر تلویزیون بهتر است حداقل سالی یک بار توسط کارشناس بخش های مختلف دستگاه مورد تست سلامت قرار بگیرد. تلویزیون های امروزی دارای سیستم عامل هستند و قابلیت اتصال به اینترنت و حتی وب گردی را دارند بنابراین حتی ممکن است آلوده به بدافزار ها و ویروس ها شوند و دچار مشکلات نرم افزاری نیز شوند.

در ارتباط با کولر ها که نیز سرویس کولر از امور ضروری است و حداقل سالی یک بار باید انجام شود تا کولر بهترین عملکرد را به شما ارائه دهد در غیر این صورت و سرویس نکردن به موقع کولر ها، در دراز مدت دچار مشکلات جدی می شوند چون کولر ها در فصل سرما و در نمونه هایی که قابلیت گرمایشی نیز دارند در فصل گرما نیز مورد استفاده هرروزه و مداوم قرار می گیرند بنابراین حداقل سالی یک بار نیاز به سرویس کولر است. فن کولر ها بعد از مدتی که به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرند با نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه، آلوده می شوند و آلوده شدن بخش فن کولر ها باعث می شود که از کیفیت عملکرد دستگاه کاسته شود.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

سرویس کولر و سرویس تلویزیون جز اقداماتی است که حداقل سالی یک بار انجام می شود چون استفاده از این دستگاه ها به طور مداوم است و جز لوازم اولیه خانگی هستند. کولر ها معمولا بعد از فصل تابستان و در نمونه هایی از آن ها که قابلیت گرمایشی نیز دارند بعد از فصل زمستان نیز نیاز به سرویس کولر دارند چرا که در فصل های مورد نیاز کولر، استفاده از آن ها به طور مداوم است و باعث می شود بخش فن دستگاه آلوده شود یا ورود گرد و غبار به داخل دستگاه آن را نیازمند به انجام سرویس کولر می کند. اگر سرویس کولر در مواقع مورد نیاز انجام نشود در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تر در روند عملکرد کولر می شود و نیاز به اقدام برای تعمیر کولر خواهد بود.

تلویزیون ها نیز با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، پیشرفته تر و ساختار آن ها پیچیده تر می شود. ظرافت به کار رفته در تلویزیون های امروزی نیازمند مراقب های ویژه و انجام سرویس تلویزیون است تا از خراب شدن آن ها جلوگیری شود. همچنین به دلیل بالا رفتن قیمت تلویزیون ها هزینه تعمیر آن ها نیز بسیار زیاد خواهد بود پس بهتر است در صورت احساس وجود کوچک ترین مشکلی در روند عملکرد دستگاه تلویزیون خود برای سرویس تلویزیون خود اقدام کنید تا کارشناس متخصص در این زمینه با انجام تست سلامت، در صورت وجود هرگونه اختلال کوچک آن را تعمیر کند.

یخچال نیز جز لوازم اولیه خانگی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با خراب شدن حتی چند ساعته آن، مواد غذایی خراب می شود. بنابراین اگر یخچال فریزر شما ناگهان خاموش می شود، عمل سرد کردن را به درستی انجام نمی دهد و یا به مشکلات دیگری دچار شده است باید برای تعمیر یخچال فریزر خود به سرعت اقدام کنید تا از خراب شدن تمامی مواد غذایی خود جلوگیری کنید. همچنین قیمت یخچال فریزر ها نیز مانند تلویزیون ها بالا رفته است و تعمیر آن نیز هزینه زیادی خواهد داشت. هرچه تعمیر و رفع مشکل کوچکی از یخچال را به تعویق بیاندازید، مشکلات کوچک دستگاه باعث مشکلات بزرگ تر خواهد شد و در نتیجه شما هزینه بیشتری را برای تعمیر یخچال فریزر خود خواهید پرداخت.

سرویس کولر، سرویس تلویزیون و تعمیر یخچال فریزر از جمله خدماتی هستند که لازمه هر خانه و خانواده ای هستند و باید به صورت کاملا تخصصی برای کاربران ارائه شود.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()